mandag 31. oktober 2011

Halloween!

Under mottoet: "if you can't beat them, join them" stelte jeg i stand til Halloween-feiring i heimen. Det ble servert Halloween-pizza i formene katt, flaggermus og spøkelse. Minstemann har vell aldri spist så mye pizza før på en gang :o) Populært innslag, som tydeligvis må gjentas ved en senere anledning. Pizzaen min er forøvrig superenkel: Nam ferdiglaget pizzabunn, Bolognese-saus i glass fra Barilla, baconbiter og ost. Glir rett ned i små, halvstore og store mager :o) (selv om jeg må innrømme at jeg syns det er godt med litt annet på også, men jeg gidder ikke lage mer enn en variant...)


Starten: pizzadeig, bolognese-saus og bacon










Dessverre hadde jeg hatt litt for mye ost på, så det ferdige resultatet ble litt - hm - utflytende.... Men godt!! :o)
























Så var det ut på tur for å tigge godteri. To skumle brødre klare for å skremme vettet at nabolaget :o)

Resultatet ble iallefall mer enn NOK godteri!!




Godterifangst - da var lørdagskvelden berget, og fredag, og torsdag, og onsdag, og tirsdag.... :o)
Minstemann var iallefall HELT med: "mamma!! Det e like artig om vi får godteri eller ikkje!!" Takknemlig liten krabat!

Jeg hadde også en plan om å klare å hekle et spøkelse til Halloween... Dette ble resultatet. Igjen overvurderer jeg mine evner og tid til å komme i mål med mine prosjekt. Burde jo ha skjønt at jeg ikke ville nå å få gjort noe etter at vi hadde turnstevne i en annen by. To overnattinger på skole - da rekker man ikke veldig mye :o)

Uansett - det irriterer meg GRØNN at jeg ikke klarer å hekle pent! Å at jeg IKKE skal klare å få til at det ser ut slik som det gjør på bildene... Øve øve, men aaaargh!!!

Her er iallefall mønsteret - unnskyld Drops... :oS


Da er det bare et år igjen til neste feiring! :o)

Hverdagslykke - skumle og lykkelige barn!


Skummel hilsen fra Sida

2 kommentarer:

Irene sa...

så morsomt dere har hatt det! :-D

Synnøve sa...

Tusen takk for hyggelig hilsen på bloggen min.

Så utrolig kreativ du er, både med matlaging og håndarbeid:-)

Kjempefin krone til 40 åringen:-)
Klem