Gå til hovedinnhold

Maskemarkører - igjen...

Jeg tror noen spiser mine maskemarkører!! Det er ikke så lenge siden jeg lagde en haug, og nå sitter jeg igjen med en...

Men da fikk jeg en gylden anledning til å trekke fram alle perlene mine, og kanskje jeg til og med klarer å lage meg et armbånd eller to før jeg igjen pakker de ned :o)



Om du ser litt nøye ser du både handa mi og mobilen min i bildet..... Sånn går det når fotoapparatet er fritt for strøm, og jeg VILLE blogge i dag :o)

Ellers har jeg (som vanlig) ørtåfjørti prosjekt på gang, både strikking, hekling, maling osv... Men sånn er vell jeg, er vell bare å akseptere det... Ha en fortsatt fin mandagskveld!

Kommentarer

Misemor sa…
Hihi, har nettopp skrevet om flere prosjekter selv. Godt å høre at vi er flere! Slike små ting som maskemarkører har en tendens til å feriere litt hver for seg og overalt. Godt du hadde mer å lage flere av! Fine er de også.
Klem =)

Populære innlegg fra denne bloggen

Ridevotter

Mitt kjære tantebarn skal gå på rideskole, og da fant jeg ut at jeg måtte strikke henne noen ridevotter :o) Satser på at de fungerer godt framover mot vinteren. Oppskriften fant jeg her  et stykke nedover på siden. Siden det er ridevotter måtte jeg jo pynte dem med en hestesko :o) Før toving Jeg har nok dessverre tovet dem litt for hardt, har relativt nylig kjøpt ny vaskemaskin, så vi er ikke helt på talefot enda. Men etter å ha slitt og dratt i vottene i alle retninger, ble de helt passelig til mine hender iallefall :o) Etter toving De nederste hendene tilhører en kollega av meg, Siv. Jeg fikk streng beskjed om å takke henne for lånet av hendene hennes i bloggen. Så takk Siv!! ;o) Nå krysser jeg bare fingrene mine for at mottakeren liker vottene :o) Ha en super onsdag! *tillegg: fikk melding fra mottakeren i dag, og hun likte vottene, OG de passet! HURRA!!! :o)*

Mammasjal

Det var en gang fem fiine nøster som skulle bli til et sitteunderlag... Men som endte sine levedager som et diiigert sjal :o) Har lenge sett på garnet Rosendahl fra Nille, syns det ha sett så fint ut, og at det ville passet perfekt til et tovet sitteunderlag. Omsider fikk jeg kjøpt garnet, 5 nøster, og satte igang... Brukte denne oppskriften. Når jeg så hadde strikket 2,5 nøste, innså jeg at sitteunderlaget ville bli DIIIIIIGERT... Så da strikket jeg rett og slett bare videre... Bildet er lånt fra Nilles blogg Det endte da opp med et svært sjal til min syke mamma som trenger ekstra varme for tiden :o) Sjalet ble 2,1 meter bredt, så det kan snurres godt rundt hennes smale skuldre. Måtte teste det ut når vi kjørte nedover, og ja, det varmet!  Dessuten likte jeg garnet veldig godt. Mykt og godt å strikke med. Blir nok brukt mere - etterhvert... Har som vanlig 1000vis av prosjekt på gang, som jeg av en eller annen merksnodig grunn ikke klarer å bli ferdig

Festivalliv

Da var årets Døgnvill i Tromsø over og mor og barn er superfornøyd med årets underholdning. I anledning festivalen strikket jeg noen festivalklappere (ølholdere/brusholdere) til oss. Under er bildet av eldstemann med festivalantrekket i orden :o) Fatt no, s'nær du veit!  Strålanes fornøyd Minstemann fikk også være med på festival, men når han hadde fått popcorn, brus og sukkerspinn var han ferdig og ville hjem - hvem trenger vell musikk??! :o)  Før toving Festivalklapperne fant jeg oppskrift på her , jeg har imdlertid bare snurret bandet, rett og slett fordi jeg ikke hadde tid til å strikke/hekle eller gjøre noe annet lurt. Jeg var imidlertid spent på om snora var sterk nok, men det fungerte som bare det (dvs på en av holderne holdt snora på å ramle av, men det var pga jeg hadde det travelt med å feste dem, så det ble litt mandagsarbeid...) Et knippe klappere  En colaboks :o) Mariusklapper